AEG L88689FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L88689FL op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

David19802 19-02-2012
Geschreven voor: AEG L88689FL

het apparaat kost wat, maar daar krijg je meer dan genoeg voor terug.
ik had mijn twijfels over de "stoomfunctie", maar deze gebruik ik nu zeer vaak, mede omdat deze vrij weinig energie verbruikt en alle kleding goed opfrist.
Het grote laadvermogen is voor mijn "eenpersoonshuishouden" niet nodig, maar dmw van de gewichtssensor geeft hij zeer duidelijk aan hoeveel wasmiddel gedoseerd dient te worden: top functie!
uiterlijk is weer iets anders dan de standaard en niet zo OER-lelijk zoals de Samsung of LG (maar dat is natuurlijk persoonlijk...)
verder: fijne grote opening; wegens grote laadvermogen draai ik minder wasjes: minder energie; sowieso energiezuinig apparaat; zeer stil (soms schrik ik van het opspinnen van de centrifuge, die je zachtjes op de achtergrond hoort, want met het gewone wassen hoor je alleen een ritssluiting die af en toe tegen de trommel tikt); zeer duidelijk display; meer dan genoeg instelmogelijkheden;
conclusie, geef gewoon iets meer geld uit aan een goed apparaat, je zal waarschijnlijk niet teleurgesteld zijn :-)

Fleur66 17-02-2012
Geschreven voor: AEG L88689FL

hiervoor ook al 2x een AEG-wasmachine gehad. De keuze voor een nieuwe was dan ook gemakkelijk gemaakt, dat wordt een AEG ! En deze machine is een geweldig apparaat, grote trommel/vulopening,super vlekken-programma die je kunt instellen qua vlekken en spoelbeurten. En de mogelijkheid om met de tiptoetsen temp. en aantal toeren in te stellen, de bespaarknop etc. En de 20-minuten tot 3 kg was is ook echt een uitkomst voor van de kleine wasjes of wat delicatere dingen. Ik zou hem zeer zeker aanraden bij iemand anders. Kortom een multifunctioneel, rustig en energiezuinig apparaat.

G.Schoonhoven 20-12-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Voor deze aeg had ik een bovenlader van aeg.Deze heeft 19 jaar gedraaid in ons gezin met 5 kinderen.Ik hoop dat deze nieuwe aeg ook weer lang meegaat. Het wassen duurt nu wat langer maar mijn trommelinhoud is wel 8 kilo zodat ik veel meer kan wassen en het resultaat is dat de was veel schoner is. Zonder vlekverwijderaar zijn bij mijn was alle vlekken eruit.De wasprogamma's zijn ook meer uitgebreid zodat ik zelf's het dekbed uit kan wassen. De bediening is super ik vind deze machine dan zeker de 9 waard.Mvg. G.Schoonhoven

reginalisa 17-12-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Prima wasmachine, grote deuropening werkt makkelijk,
alleen functie centrifugeren/ pompen duurt lang en de was komt naar mijn idee te nat uit de machine.
Bij onze oude aeg was dit een korte functie met een droger resultaat.
De functie opfrissen gebruik ik veel!!

Remi1995 15-12-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Werkt volledig naar tevredenheid.
Nog geen problemen ondervonden. Wel jammer dat door de stoomfunctie geen verlichting in de trommel zit.
Hierdoor blijft er nog wel eens per ongeluk in de trommel achter. Verder een prima apparaat.

Brenda S. J. 12-12-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

De wasmachine wast bij normaal programma goed schoon, maar verwacht geen schoon ondergoed bij het 20 minuten programma, ook al zit hij onder de 3kg wasgoed. Verder vind ik het jammer dat bij het doseerbakje de sticker is verdwenen, waarop staat in welk bakje welk wasmiddel moe; moet bij iets nieuws daarom steeds in handleiding spieken. De stoommogelijkheid waarvoor mijn man perse deze moest hebben, heb ik tot op heden nog niet uitgeprobeerd. Verder vind ik hem niet zo stil; met alleen spijkerbroeken erin maakt hij een flink kabaal.

mlking 30-10-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Nadat onze miele 1400 euro het na 3800 draaiuren het had begeven - hij moet 10000 uren aankunnen - en tussentijds 2x elektro paneel moest worden vervangen en er na 10 dagen na verloop van de garantie er 470 euro nogmaals het prinplaat van binnen moest worden vevangen dacht ik: een miele heb je voor even en zoek dus nu iets voor het leven.
Dus nu voor het eerst een aeg. Aanblik plastic deur doet wat goedkoop aan.
Machine schakelt altijd automatisch uit na het wassen. Draaideur richting is niet te veranderen van de wasdroger gelukkig wel anders is het vervelend met overhevelen et een deur ertussen. Super stil itt de miele die alleen stil is op een betonnen vloer dus op onze houten vloer op zolder is dat mooi meegenomen!!. Wast prima en geen verschil met een miele. Nog wel even wennen aan de programmering maar spreekt uiteindelijk voor zich. Dus voor mij geen Miele meer.

Ronald Fleur 14-09-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Mooie vormgeving , erg stil , gebruiksvriendelijk , handige grote vulopening , etc etc . Kortom een prima machine .

Joop49 05-09-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Prima wasmachine. Grote opening is erg gemakkelijk. Ook de hoeveelheid wasgoed die er in kan is zeer groot. Door de gewichtsbepaling van het wasgoed en de wasmiddelindicator kan er flink op het wasmiddel bespaard worden.
Met de uitgestelde start kun je de machine vroeg in de ochtend laten wassen,zodat de was klaar is als je opstaat. Moet je alleen niet vergeten om de startknop wel in te drukken.
Dat je eerst de machine aan moet zetten (of resetten) voor je het wasgoed er in stopt, wekt wel eens kortstondige ergernis op.

Margriet Kliffen 30-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Vind het een geweldige machine met ongekende mogelijkheden. Was komt er heel schoon uit. Ook de energie besparende instellingen zijn een uitkomst.
Ook het anti kreuk en opfis programma zijn geweldig

I.Brok 29-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Ik vind het een super wasmachine. Hij maakt niet veel herrie,heeft veel mogelijkheden en de was komt er schoon en vrij droog uit. Het ontkreuk- en opfrisprogramma vind ik een uitkomst. Eigenlijk zijn er zoveel mogelijkheden dat ik nog niet eens alles gebruikt heb. In het begin moest ik wennen aan het laadvermogen want 8 kilo voor 2 personen is erg veel. In mijn vorige wasmachine,een bovenlader,kon maar 4 kilo wasgoed. Het 's nachts wassen door gebruik te maken van de tijdklok is met nachtstrooom ook erg handig.

Jurv 28-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Fantastische wasmachine, stil, zuinig en heel veel mogelijkheden. Er kan meer dan genoeg wasgoed in maar dat is gebruikersafhankelijk. Duidelijke weergave in het display en echt alles is in te stellen. Heel belangrijk vindt ik de optie halve was en korte was. Over de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen, we hebben hem net een paar weken, maar ik heb er alle vertrouwen in!

c. de Boer 27-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

een heerlijke wasmachine!! lekker ruime trommel, en een heerlijk schone was. ook zo fijn dat hij weinig "herrie" maakt. veel mogelijkheden! ook fijn dat hij aangeeft hoeveel kilo's was er in mogen. zo stop je hem nooit te vol. kortom, k'zou hem niet meer willen missen!!

M. de Jong1 27-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Fijne machine, lekker stil, kan heel veel in. Vanwege apart programma dekbedden ideaal voor dekbedden en slaapzakken. Te kort in bezit om iets te zeggen over duurzaamheid

de Jong 77 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Een fijne betrouwbare wasmachine met veel mogelijkheden.
Vooral het opfris en ontkreuk progrogramma met stoom gebruik ik regelmatig, en bevalt mij erg goed.
De beladingsautomaat en wasmiddeldosering vind ik ook erg prettig in gebruik.
De machine maakt wel wat meer geluid dan mijn vorige AEG wasautomaat.

Jeanne Melis-Bertens 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Had ik al veel eerder moeten doen. Eind dit jaar ga ik voor enkele weken met vakantie en met deze wasmachine kan zelfs mijn man de was doen.......er kan niets mis gaan. Alles is duidelijk, voor iedereen begrijpbaar. Mijn was is schoon, komt zeer goed uit de wastrommel en wat belangrijk is; elk wasprogramma heeft een aangepast centrifuge toerental.
Deze wasmachine is een weldaad voor mij, mijn gezin en voor mijn wasgoed. Zeker zijn 5 sterren waard.
Jeanne.

francisco1653 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Super machine. zijn niet anders gewend, oude AEG heeft 16 jaar zijn werk probleemloos gedaan, dus met het merk zit het wel goed.
Wassen gaat makkelijk en alle witte was is nog witter als eerst.
SUPER machine

MirKas69 26-08-2011

Wast goed schoon.
Veel mogelijke programmas die ook nog aan te passen zijn.
Deur sluiting gaat wat moeizamer dan verwacht. Met een tikje dicht duwen.
Aangegeven tijdsduur kan nog wel eens varieren gedurende het draaien van een was.

Fam. Bolder 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

De wasmachine gekocht op aanbeveling van de verkoper.
Ideaal een grote trommel.
Het verbruik van wasmiddel is verminderd, doordat de machine de belading aangeeft en daardoor ook minder wasmiddel nodig is.
De machine heeft veel instel mogelijkheden, waardoor ook je eigen voorkeuren in te stellen zijn.
De machine heeft een mooi modern uiterlijk en een strakke vormgeving.

j de kever 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

de machine is een hele mooie hij is heel erg stil wast lekker en ruikt heerlijk en is heel goed gecentrifugeerd

A.Hijman 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L88689FL

Mooie, zeer ruime wasmachine. Grote laaddeur waardoor ook bijvoorbeeld een nat dekbedovertrek makkelijk uit de machine te krijgen is!
Eigenlijk enige min punt aan deze machine is de indicatie tijd die de machine aangeeft dat een was nog duurt. Hier klopt werkelijk niets van. Duurt over het algemeen een half uur langer voordat een was klaar is dan dat de tijdsindicator aangeeft!
Wasresultaat is prima